Din definiție, creația înseamnă „a da naștere”. Aici munca cea mai mare constă în realizarea de materiale pe care, ulterior, firma sau clientul le va folosi în promovare. Nu este obligatoriu ca agenția de creație să se ocupe și de promovare.
Într-o agenție, de cele mai multe ori, omul de creație nu face și promovare. În primul rând, pentru că nu are timpul necesar și, în al doilea rând, pentru că e foarte greu să fie specializat și în creație și în promovare.
În cazul serviciilor de creație, munca trebuie efectuată cu o anumită perioadă înainte de începerea unei campanii și rezultatul final este materialul sau setul de materiale solicitate de client. De exemplu:
website
landing page
aplicație web / mobilă
banner (un set de bannere pentru o campanie)
text (pentru website / blog / social media / landing page / scrisoare / newsletter / banner / ebook / orice alt material)
spot video sau audio
etc
Exemple de servicii de creație:
web design
web development
design grafic
content writing
copywriting
realizare video
Ce așteptări să ai de la serviciile de creație:
În cazul serviciilor de creație, clientul trebuie să fie conștient că agenția are nevoie de un anumit interval de timp pentru a obține toate informațiile necesare și pentru crearea materialelor solicitate. Rezultatul final constă într-un material sau un set de materiale. Atât!
Așteptări corecte:
să respecte deadline-ul stabilit inițial
să respecte cerințele de branding în crearea materialelor (linie grafică, limbaj, tonalitate etc)
să folosească informațiile furnizate de client
să respecte feedback-ul, chiar dacă poate fi un cost și timp în plus
să țină clientul la curent cu statusul realizării materialelor
să realizeze toate materialele solicitate de client și să aducă argumente dacă sunt cerințe care nu se pot realiza
să livreze un material funcțional și utilizabil
Așteptări greșite:
să contribuie la creșterea vânzărilor / aducerea de clienți noi
să crească traficul pe site
să crească notorietatea de brand
să crească interacțiunea cu potențialii clienți / cititori
să își asume orice fel de obiective (vânzări / trafic / lead-uri / afișări / comentarii / etc)
Acestea sunt doar câteva din cele mai des întâlnite exemple.
Servicii de Promovare
Din definiție, promovarea se referă la „a face cunoscut ceva anume”.
Munca de promovare intervine după ce creația și-a terminat treaba. Timpul alocat muncii de promovare constă în patru activități:
Analiza audienței canalelor folosite în promovare
Efectuarea setărilor aferente fiecărui canal de promovare
Promovarea propriu zisă (echivalentă cu perioada unei campanii)
Analiza rezultatelor obținute
În cazul serviciilor de promovare, livrabilul constă în campania efectivă care se efectuează pe fiecare canal. Aceste canale pot fi:
Social media (postări pe pagina de Facebook și în grupuri, postări pe LinkedIn, postări pe Pinterest, răspundere la comentarii etc)
Social media ads (realizarea de reclame plătite pe Facebook)
Email Marketing (trimitere de newslettere către anumite baze de date)
Google AdWords și Youtube Ads
Presa online (publicarea constantă de comunicate de presă și advertoriale)
Bloguri partenere (publicarea de articole sau bannere)
Din experiență pot spune că este imposibil ca o singură persoană să fie specializată în toate canalele de promovare de mai sus. Pentru fiecare există specialiști care nu trebuie să fie în același timp și oameni de creație.
Exemple de servicii de promovare:
Facebook Ads
Google AdWords
Email Marketing
SEO
PR (Public Relations)
Desigur, toate aceste servicii implică și muncă de creație, însă aceasta poate fi realizată de o altă agenție, de un freelancer sau poate chiar de client.
Serviciile care presupun reclame Pay-Per-Click (Facebook Ads, Google AdWords) presupun un buget separat față de tariful perceput de agenție, care va fi alocat pentru platformele Facebook, respectiv Google.
Ce așteptări să ai de la serviciile de promovare:
În cazul serviciilor de promovare, clientul trebuie să fie conștient că agenția are nevoie de un anumit timp pentru a efectua setările dinainte de începerea unei campanii și să aibă materialele pregătite. De asemenea, clientul trebuie să știe când să se aștepte la rezultate, în funcție de serviciul ales (de exemplu, la Google AdWords, rezultatele se pot vedea chiar și în 24 de ore, iar la SEO, rezultatele se pot vedea uneori chiar și după 6 luni).
Așteptări corecte*:
Creșterea traficului pe site / blog (pentru Google AdWords / Facebook Ads / SEO)
Creșterea vânzărilor (pentru un magazin online) (pentru SEO / Google AdWords / Facebook Ads / Email Marketing)
Creșterea cererilor de ofertă (pentru o firmă de servicii) (pentru SEO / Google AdWords / Facebook Ads / Email Marketing)
Creșterea numărului abonaților la newsletter (pentru Facebook Ads / Email Marketing)
Creșterea vizibilității site-ului în motorul de căutare Google (pentru SEO)
Creșterea notorietății brand-ului (pentru SEO / PR)
Să solicite informațiile necesare despre publicul țintă pentru setarea campaniilor
*toate aceste așteptări diferă în funcție de serviciul ales.
Așteptări greșite:
realizarea materialelor vizuale pentru campanii (dacă agenția nu oferă acest serviciu)
realizarea textelor pentru landing page-urile campaniilor (dacă agenția nu oferă acest serviciu)
propuneri de îmbunătățire a site-ului / paginilor de vânzare (dacă agenția nu oferă acest serviciu)
să aducă schimbări la site-ul / blogul / materialele de promovare ale clientului
Desigur, acestea sunt doar câteva exemple.
01
CREATIE
02
PROMOVARE
03
LIVRARE
Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie citeste mai mult
GOLD COMUNICATION SRL utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a GOLD COMUNICATION SRL cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. Citeste detalii la : goldcom.ro/politica-de-confidentialitate/